Чат-бот «Як не потрапити на інформаційну міну?»: спільний проєкт програмістів і журналістів МФК СумДУ

У час війни сутність та значення медіаграмотності виросли. Якби реципієнт краще розумівся на журналістських стандартах, умів розрізняти факти й судження, ставив собі питання про те, кому вигідний той чи інший сюжет – можливо, тоді всі події складались би інакше. Тема війни і загроза життю – це такі потужні емоційні тригери, що ми несвідомо клікаємо з однієї новини на іншу. І далі вже не можемо зупинитися й контролювати потік своїх думок. Нинішня ситуація дуже добре показує, як нам важливо вміти відділяти емоції від раціо і бути медіаграмотними. Задля цього і співпрацюють циклові комісії 122 Комп’ютерні науки та 061 Журналістика МФК СумДУ

Метою дипломного проєкту (консультанти: викладач Юлія Ананченко та Наталія Пономаренко) студента (нині – випускника) спеціальності 122 Комп’ютерні науки Олександра Боровика було створення чат-боту «Як не потрапити на інформаційну міну?», завданням якого є збір, поширення та популяризація медіаграмотності серед населення в час війни.

Чат-бот «Як не підірватися на «інформаційній міні?» допоможе знайти коротку інформацію з певних питань та буде складається з таких розділів:

  • «Психологічний окоп» (поради психолога у часи війни);
  • «Окоп для внутрішньопереміщених осіб» (корисна інформація для внутрішньопереміщених осіб);
  • «Журналістський окоп» (поради, як перевірити новину, яким новинам довіряти, як перевірити інформацію, розбір фейків та ін.);
  • «Відеоокоп» (відеокоментарі до термінів інфомедійної грамотності);
  • «Словниковий окоп» (покликання на словник з медіаграмотності);
  • «Тестовий окоп» (інтерактивні завдання для перевірки власного рівня медіаграмотності);
  • «Розмовний окоп» (можливість поставити запитання модераторам);
  • «Безпечний окоп» (покликання на джерела, яким варто довіряти; покликання на аудіоказки для того, щоб зайняти дітей в укриттях;
  • покликання на кластер «Довідник АТО» (узагальнена інформація про озброєння, військову техніку, засоби інформаційної та інформаційно-психологічної боротьби).

Отже, створення такого чат-боту як інструменту формування інфомедійної грамотності стане ефективним засобом популяризації перевіреної інформації серед населення, що водночас сприятиме формування знань, умінь, навичок, які є складовими інфомедійної грамотності, яка є однією з ключових компетентностей фахівця ХХІ століття.